Powered By Blogger

26 april 2011

wasted years

Min gode vän V sa något igår som började gro och mala i skallen.
"Varför slösar du din intelligens på skitjobb? Du kan ju göra vad fan du vill".

Ja-a, det var en jävligt bra och legitimerad fråga.
Varför?

För att jag tror att det är för sent.
För att jag redan förstört mitt liv på flera sätt.
För att jag upprepade gånger förstört mitt liv, min framtid på flera sätt.
För att jag slösat min tid och energi åt totalt värdelösa och destruktiva handlingar.
För att jag gett upp, upprepade gånger.
För att jag är skiträdd att misslyckas. Igen.
För att jag tror att jag är en jävla looser för att så många andra tycker att jag är det.
För att jag inte vet om jag orkar eller klarar av att försöka.
För att jag är inte vill bli vuxen.
För att jag inte kan bli vuxen.
För att jag är så jävla rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar