Powered By Blogger

16 februari 2012

hello kitty


Var och hämtade ungen från dagis idag.
Medan han klädde på sig kom några ungar från andra gruppen och började slänga käft med mig.
(Jag gillar att slänga käft med ungar. Alltså bara prata om helt normala och onormala stuff).
Nåja, en av ungarna frågar mig plötsligt om MIN unge är en flicka eller pojke.
Åjabaa öö, ja, vad tror du? Och varför undrar du det?
Så ser han på mig lite småfräckt och säger
- Men då han har en hello kitty-tröja!! Pojkar har ju inte sånt.
(min son råkade ha på sig en av sina favorittröjor; en RÖD longsleeve med en liten kittybild)
Well, jag kan ju naturligtvis inte bli provocerad av en 5-åring så jag förklarar lugnt och behärskat och pedagogiskt att
- Kitty är en katt
- min son gillar katter
- vi har katter hemma
så det är inte ALLS konstigt att min son gillar Kitty.
Han verkade nöja sig med förklaringen för sedan skulle jag plötsligt gissa vad hans pappa heter.
Amen to that.

Ett litet pee-ess bara;
vi satt i bilen med Yen och pratade om allt och inget och som det naturligaste i världen vräker jag ur mig
"Vet du vad? DU har förutfattade meningar om att folk ska ha förutfattade meningar om dig".
Vi kom fram till att det är sant.
Vi kom även fram till att jag har minst lika förutfattade meningar om att folk ska ha förutfattade meningar om MIG.

1 kommentar: