Powered By Blogger

24 november 2012

when I come around

Trött.
Fysiskt t r ö t t.
Varför kan inte min kropp må bra fysiskt när jag nu äntligenäntligenäntligen mår bra psykiskt. Jag antar min kropp, även fysiskt, gått på sparlåga i herrans många år.
Nåja, jag har ju knappast behandlat kroppen som om det vore mitt tempel. Läste jag någonstans att man ska göra.Min kropp är väl snarare ett... tält. Eller en rätt så sunkig hyreslägenhet. Jepp, där har vi det.
Har iaf fått medicin för magen.
Den smakar trä.
Bokstavligen.
Som att blanda sågspån i vatten.
Fy fan.
Men jag måste försöka.

Ser fram emot att börja plugga.
Det är en mening jag inte trodde att jag någonsin skulle säga högt igen.
Eller ens tänka.
För min del skulle julen få vara över
(jul? ångest ångest ångest. vill INTE fira jul. alls).
så jag kommer igång.
Klarar jag det nu?
Att slutföra något?
Ja,
det gör jag.

Snubblade över boken "Lola uppochner".
Jag hade nästan förträngt hur mycket jag njuter av att läsa Monika Fagerholm.
Hon är fan i mig helt fantastisk.
Efter halva första sidan tänkte jag
"ai. det här ju HON. hon som skriver just som jag tänker".
Inte för att jag glömt hur mycket jag älskar "Den amerikanska flickan" och "Glitterscenen".
De måste jag snart läsa igen.

Min SYSTER kommer hit nästa vecka!
Tror knappt det är sant.
Jag tror det när jag verkligen SER henne.
(ser du mig syrran?)
Jag hoppas min mage blir bättre tills dess för Holy Bananas vi ska
ÄTA.

Jag finns
jag vågar
jag vill
Och jag är förälskad.
Love...
What a strange and wonderful thing.
But yet so scary.


 I'm the girl who finally got her shit together.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar