Powered By Blogger

29 augusti 2013

just a girl

Alltför mycket tankar och funderingar på g
som inte tål dagsljus.
Just nu iaf.
Vissa funderingar kommer jag aldrig att andas ut.

Förändringens tider hemma.
Smått jobbigt.
Försöker kämpa.
Inte vara arg.
Inte ledsen.
Trött på att inte få sova i egen säng.


Jag förvånar mig själv med att gå omkring och tänka allt oftare på en Människa
jag umgåtts med en hel del.
Som blivit en av mina bästa Vänner.
En oväntad Människa i ett oväntat skede av livet.
Nej, inget sådant.
Bara...
tillgivenhet?
Ömsesidig sådan.
Respekt.
Förståelse (!!)

Fick en attans "lustig" fråga av en (som inte alls känner mig) som fick veta att jag har sovproblem.
"Dricker du mycket kaffe?"
Nämen... oj.
Kan man tänka sig. DET har jag ALDRIG reflekterat över.
Lite som; "åh, behöver du bajsa? kanske du borde söka upp en toalett."
Herregud.
(och så klart den klassiska; "har du sökt upp en läkare/ har du bett om sömnmedicin")
Idioter.

Du knuffade ner mig i avgrunden
och det blev en helvetes vår.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar