Powered By Blogger

8 augusti 2013

coldhearted snake(bitch)

Hmm, tänk om man för en gångs skull skrev ett helt vanligt inlägg.
Vi testar;
Hej kära blogg,
idag har jag
mottagit hem Sonen (som varit 4 nätter med sin far), handlat mat, tvättat 2 maskiner skittvätt, tvättat kattpottan och bytt sand, dammsugit + tvättat golvet i mitt rum & toan, fixat tortillamat åt mig, P & Sonen, kollat senaste masterchef, varit jävlig och börjat med fat camp åt katterna.

Men faa-an det DÄR var tråkigt.
Vad har jag tänkt idag då?
Ibland har jag bara en formlös (periodvis illaluktande) dimma i huvudet när jag ska skriva.
Det är i allmänhet samt i synnerhet under nätterna jag tänker på allt jag skriver om.
Sällan brukar jag ju faktiskt skriva då. Det skulle bli för angstigt.
Det värsta är, när tankarna börjar snurra, att jag inte ens kan koncentrera mig på att läsa.
Torrgråt, ångest, panikattacksliknande känningar.
Bättre att få ven-ti-lera tankarna under de få sömntimmarna samt följande dag.
Jag lyckades faktiskt vara en känslokall häxa. Precis som jag "planerade".
Det var kanske ändå inte riktigt meningen
men det blev så ändå.
Jag känner mig inte ens jävlig.
Nåväl, man lär så länge man... eller hur det nu var.

Mitt sk sovande är fortfarande katastrofalt.
Fortsätter det så här ännu i september kommer pluggandet att bli ytterst svårt och outhärdligt.
Mina sömnmedusiner är ett skämt men jag klarar inte av starkare.
Då förvandlas jag bokstavligen to a Walking Dead,
vilket inte funkar i längden när man är Mamma.

På tal om att lära sig..
jag har ALLTID trott att det heter
omständigt.
Förrra veckan kom det till min kännedom att det heter
omständLigt.
Med ett L!
Jisses. Vilken tur att jag aldrig (såvitt jag vet) använt ordet i skrift.

Jag väntar på min Drake.
(jag gillar inte Prinsar så jag letar efter en Drake ist).
Det behöver inte vara en gulddrake
men den ska appselut kunna flyga och helst spruta lite eld nu som då.
Iaf när den försvarar mig för DET måste den göra. Ibland.
Eller så skiter jag i det hela och nöjer mig med en komodovaran.
De är faktiskt rätt coola.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar