Powered By Blogger

19 september 2013

a place for my head

Okey, dags att komma ut ur garderoben;
Mitt liv har fått en mening igen;
äntligen
S U R V I V O R ! !
Yes, jag är en komplett Survivor-nörd.
Nu börjar alltså season 27.
Jag kan garanterat räkna upp top3 i alla säsonger.
Samt en massa andra nördiga detaljer.
Ja ja, jag vet.
Kanske inte riktigt första programmet man gissar är min favvo. Okej, inte nu kanske favvo, men definitivt mest underhållande.
Cute or what!?
(lite samma som att jag samlar på köksalmanack)

Nog med hunky dory gulle-gull.
(HA, som om jag hade sådant i mitt liv).
Allt oftare stannar jag upp och reflekterar över att ibland är det faktiskt skitjobbigt att vara en
iakttagare.
Att hela tiden vara på alerten
i alla omgivningar.
Analysera, förutspå, lyssna (i synnerhet lyssna), titta, tolka,
kolla in reaktioner
vad folk säger
vad folk INTE säger
all non-verbal kommunikation
saknaden av kommunikation
vem tar plats
vem vill inte synas.

Undra på att jag trivs bäst hemma eller tillsammans med bara en Människa åt gången.
Vad i helvete ska det bli av mig?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar