Powered By Blogger

23 augusti 2014

I'll be there for you


...

Kan man bli mer virrig?
Jag skrev rubriken igår kväll men orkade inte fortsätta och jag visste EXAKT vad jag skulle skriva om.
Eller, jag kommer ihåg vad jag vill skriva om men nu känns det bara.. fel.
Eller inte fel men fel just NU.

Vad funderar jag på?
Allt.

människor
vänner
relationer
dig som tog livet av mitt hjärta
Sonen
Mormor (som bokstavligen kämpar för sitt liv nu just)
böcker
framtiden
men framförallt;
på mig SJÄLV.

Jag är så in-i-norden trött på att känna mig o-nödig och o-nyttig.
Jag måste få göra någonting vettigt. Någonting som är vettigt för MIG.
Jag är 40
jag har aldrig haft ett fast jobb
jag har ingen utbildning (förutom den jävla vita mössan och den betyder inte ett jävla piss i dagens samhälle).
jag har ingen karriär och kommer högst antagligen aldrig att ha det heller
Men jag klarar mig utan karr-i-är.
Bara jag i mina resterande år får göra något jag tycker om och något jag är bra på.
Det skulle, nog, förändra mitt liv, min tillvaro ganska radikalt.

Och nu har jag faktiskt hittat det jag vill göra.
Det jag SKA göra.
För nu är det banne mig MIN tur att ta för mig
min tur att utvecklas
min tur att gå framåt (ens försöka)
min tur att göra nånting annat än bara gå omkring här hemma och
MÅ SKIT och känna mig som Vintergatans onödigaste
min tur att inte vara en jävla börda (för mig själv)
min tur att helt enkelt LEVA
amen

Hmm, nu passar ju inte rubriken ens avlägset ihop med texten men det tar vi och skiter i.
Och förresten, en satans viktig grej;
man ska verkligen inte kombinera en fiskjävel med en färgboll i candy crush.
helt totalt jävla onödigt.
gör bara mer skada än nytta.

Jag väljer denna bild för jag gillar den (för att den är så VI) och den får mig på gott humör. Min vän P har tatt bilden med sin (eller min) mobiljävel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar