Powered By Blogger

31 mars 2011

Fyrar för mer nytta än kyrkor


har Benjamin Franklin kläckt ur sig. Fiffig gubbe. För det är ju sant.
Fick boken "Illusionen om Gud" av Richard Dawkins till födelsedagspresent av finaste Yenna-vännen.
En mycket mycket intressant bok. Redan efter första kapitlet visste jag att jag är övertygad om att jag aldrig kommer att bli övertygad.
Mer om mina allsmäktige-funderingar senare. Det kan jag bara skriva om när det är mörkt.

Ja ja, jag fyllde år i januari men denna bok är ingen sträckläsningsgrej precis. Men igår kväll blåste jag bort dammet från den och bestämde mig för att fortsätta läsa.
Det var förresten så jädrans lustigt när jag fick boken; jag kände ju på paketet att det var en bok och sa nåt i stil med "vad är det för jävla pocketbibel du köpt åt mig". Yenna flinade på sitt underbara pillimariska vis och sade nåt i stil med "inte långt ifrån".
Det är fint med vänner som faktist VET vad man gillar. Jag hoppas verkligen att jag lyckats gallra bort sådana "vänner" som ger en horoskop-muggar (eller vad som jävla helst med horoskop) i present. Jag har inget emot horrorskop i sig men jag vill app-so-lut INTE ha en endaste attiralj med vattumannen.
(så snälla snälla inga horrorskop-prylar när jag fyller förtti)

Dagen har börjat ganska bra. Nåja, klockan är bara 12.44 så det hinner ju skita sig. Men ingen förlamande trötthetsattack än iaf.
Förresten så är jag mäkta stolt över mig själv. Jag dammar inte bara av ½lästa böcker. Jag har dammat av min wii fit också! Wohoo!
Var på vippen igår att ställa mig på balkongen och med megafon (som jag inte äger) informera om att jag har träningsvärk. DET har jag inte haft på... ja, på länge.

Jag försöker vara övertygad om att jag kommer att må bättre. Inte att jag kommer att må bra varje dag, men oftare.
Jag skäms nästan över att känna mig lite.. glad .. idag. *Glad*, vilket främmande ord.
Nej fy fan.

1 kommentar:

  1. Vissa böcker är såna att man helt enkelt inte sträckläser dem utan det måste ske när andan faller på och man KÄNNER FÖR det.
    Jag lovar, inga horoskopmuggar från mig inte! Avskyr själv allt vad horoskop heter. Håller med om att det är härligt med såna vänner som VET vad man gillar, hur kul är det att få sånt som man inte alls gillar / har användning för / är i helt fel färg, storlek eller vad det nu kan vara! Och så ska man tacka och ta emot och låtsas glad över det man fått. Själv FÖRSÖKER jag åtminstone klura ut vad den som ska få presenten kan tänkas behöva och gilla och vad som passar hemma hos dem. Vissa panikköper ju bara något krimskrams som de ger bort, grrr! :(
    Roligt att du mår bättre, och t o m känner dig glad! Då är det på rätt väg! :)

    SvaraRadera