Powered By Blogger

6 maj 2011

good food for you & me




Färsbiffar?
No way!!
Eller det är meningen att man ska tro att det är färsbiffar. Sonen beställde potäätmos & köttbullar till middag. ("Pappa kan ju int laga mos. Bara du mamma").
Well, anyway så tänkte att neeee, orka fixa köttbullar till sonen och sen nåt annat till mig själv. Då man ju inte äter kött.
Fick den förträffliga ideen att fixa soyakross-biffar och liksom inte tala om att det INTE är färs.
Och skulle jag ha berättat att biffarna innehåller kikÄRTER skulle sonen ha förnekat både mig och biffarna minst tre gånger. Han har fått för sig att ärter är skitäckliga.
It was a success!
För det första blev naturligtvis biffarna superhyper braigare, knaprigare och bättre på alla sätt. (och jag kan fixa superhypersmarriga färsbiffar. ask my man).
För det andra så anade sonen inga som helst ugglor begravda eller hundar i mossen.
Veganskt blev det tyvärr icke. Men hellre vegetariskt än köttigt.
Och kolla nu för fan... de SER ju faktiskt ut som färs.

mörk soyakross
en burk kikärter, mosade
(ingen lök eller vitlök eftersom sonen inte gillar)
(ingen riven morot eftersom jag inte orkade)
lite potäätmos
1 ägg
en slurk grädde
lite mjöl
pyttelite senap
salt, lemonpeppar, kryddpeppar

stekta i ekologisk olja och sedan en stund i ugnen
gott-gotti-gott-gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar