Powered By Blogger

30 augusti 2012

basket case

holy bananas det kan vara svårt ibland.
jag hade sett fel på datumet på ett recept (medicin, inte mat) så jag blev ju tvungen att få det förnyat.
jag försöker ringa hvc men som vanligt svarar ingen.
så jag får skjuts av exet (tack).
först säger Fru Citron i luckan att det tar en vecka att förnya receptet.
WHAT!?!
- men jag behöver verkligen den här medicinen. jag får typ sars och lungsot och ebola om jag inte får medicinen asap.
- jaha ja (djup suck). i morgon efter kl. 14 finns receptet på ditt apotek.
- ... tack...

en grej som stör mig en aning. okej, ganska mycket.
det finns människor som anser att det är okej att göra narr av andras sjukdomar.
som anser att det är okej att köra upp plattityder i fejset på någon som är sjuk/inte mår bra.
tex. *ryck upp dig* eller annat SKIT.
jamen tack så mycket. DET ska jag göra så fort jag har tryckt upp min fot i ditt arsle.
för depression är ju ingen RIKTIG sjukdom.
*vafan alla är väl nångång lite deprimerade. ta inte allt på allvar*
nähä nej, men tack för att du informerade mig. nu mår jag jättebra och allt är hoppsan hejsan och hunky dory.
*vafan alla sover väl dåligt ibland*
jo det är klart. men det är lite skillnad på att "sova dåligt ibland" och att sova dåligt i jävligt många år.
sen finns ju även de som ger "goda råd" eller delar frikostligt med sig av sina egna erfarenheter för att na-tur-ligt-vis funkar ju samma tricks på alla. *jamen du gör bara si och så och så blir allt jättebra på sju sekunder*.

nu måste jag säga en sak. på riktigt.
om du har svårt för hur jag "GNÄLLER" (jag vet att ni finns) och hur jag uttrycker mig eller överlag tycker att jag är en jobbig typ så är det bara att skita i mig.
läs för fan inte min blogg om jag nu är så "störd" och gör dig upprörd.
ge fan i mig då!
liksom helt och hållet.
SLUTA skriva sarkastiska kommentarer om mitt mående och mina SÅ KALLADE sjukdomar.
ja, jag är också sarkastisk men inte fan säger åt någon som har typ anroxi "amen vafan, det är ju bara att börja vräka i sig mat så ska du se att allt blir bra".
man gör bara inte narr av andras skit-mående (både fysiskt som psykiskt) eller sjukdomar.
ingen skillnad om det är fråga om "riktiga" sjukdomar eller något som DU anser är bara skitsnack.

om du inte har något vettigt att säga så håll käft.
jag börjar bli jääävligt trött på alla falska rövslickare.
mina demoner är fan inte mindre värda än dina.




3 kommentarer:

  1. Vet int om du vet det, men jag har också vari sjukskriven för depression och utbrändhet. Jag fick också en massa "glåpord" av vänner, bekanta och folk överlag runt mig. För det "är ju inte en riktig sjukdom" utan nåt man "inbillar" sig. Tvärtom från dig så sov jag konstant och var alltid trött och orkade inte gör nåt. Slutade med att alla vänner vände mig ryggen för att jag inte "var som förr", började snacka en massa skit osv. Det påverkar mig ännu och jag önskar riktigt att vi kunde flytta LÅÅÅNGT bort så man skulle få börja om. Ja menar int nu att försöka förklara att det finns andra som också mår dåligt (det vet du) och jag är inte ute efter att nån ska tycka synd om mig. Jag ville bara besätta ifall du inte visste att jag sitter i samma båt, sjunker i samma kvicksand, springer i samma 1000 km uppförsbacke. Värst av allt är väl att min psykolog inte tog mig på allvar, så jag slutade gå till psykologen helt. Kram gumman, hoppas vi ses snart.

    SvaraRadera