Powered By Blogger

28 augusti 2012

the weather thing


jag har visst skrivit ett inlägg om folk som klagar på vädret men jag känner SÅ för att klaga på folk som klagar. på vädret.
har nu både sett och hört i flera veckors tid kommentarer av typen "vilken usel sommar det var".
WHAT!?!
på vilken planet har du spenderat din sommar?
bara för att du råkade ha dina semesterveckor när det just då inte var vindstilla och 76 grader i skuggan så var sommaren fan inte crap. bad luck, get over it.
det har ju varit AS-varmt!
det måste ju fan få finnas regniga och mulna dagar också. annars orkar man inte.
om du nu prompt ska ha gassande sol 24/7 så flytta till honolulu eller afrika.
tack och bye bye.
har folk fortfarande inte fattat att detta är Finland? Norden? Norra Europa?
does it ring any bell?
ÅRSTIDER.
slå upp det i en ordbok.
*på vintern är det för kallt. för mycket snö. för lite snö.
på sommaren är det inte tillräckligt varmt. sommaren är för kort.
på hösten är det för ruggigt. för regnigt. för mörkt. för slaskigt.
på våren är det för ostadigt. för slaskigt. för vårigt.*
GAAAAAH!!

JAG diggar hösten.
äntligen kan jag stänga vädringsluckorna utan att temperaturen hemma stiger till 106 grader.
äntligen är det mörkt på natten.
jag kan gå ut i normala kläder utan att förvandlas till en våt fläck.
luften är SVAL.
förresten så är det ganska så jädrans fint med alla färggranna höstträd.
har du tänkt på det?

nog om det där nu.
det sket sig med jobbet jag blivit "lovad".
någon, som inte hade fått information om att jag blivit lovad jobbet, lovade jobbet åt en annan.
hon som gav jobbet till någon annan är ett snäpp högre driftkucku än hon som lovade mig jobbet.
så går det när man inte kommunicerar med varandra.
nå, världen går inte under.
nu blir jag dock tvungen att ha att göra med typerna på loser-projektet.
jag träffade IRL henne som var så sur i telefon. hon var likadan IRL.
hon hade tydligen bestämt sig för att förakta mig.
jag hoppas hennes kille (om hon nu har någon) är en skitstövel.
hon den andra som jobbar där verkar ha lite mer verksamhet mellan öronen.
återstår att se.

sådär annars är livet ganska nåja nu just.
inte så att man vill sparka sönder en dörr men inte heller så man tar improviserade danssteg i matbutiken.
människor är ett ganska störande moment nu just.
inte alla, men närapå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar