Powered By Blogger

14 maj 2011

pretty in pink


herre gud. det är en FÄRG.
Sonen ville ha rosa mjukisbrallor.
Vad skulle jag säga?
"Nej, killar gillar inte rosa"
"Nej, killar SKA inte gilla rosa"
"Nej, du blir bög om du har rosa brallor"
"Nej, din mamma kommer att anses vara en dålig mamma"
"Nej, din mamma kommer att bli utskrattad"
"Nej, du kommer att bli utskrattad"
"Nej, BÅDE du och din mamma kommer att bli utskrattade"
"Nej, för FINA och PROPRA människor kommer att snacka bakom ryggen på din mamma"
"Nej, det är inte socialt/etiskt/estesikt/psykologiskt acceptabelt"
herre gud, det är en FÄRG.
Did I repeat myself?
Did I repeat myself?
Did I?
(jag vill påpeka att jag stavade herre gud med gemener i början på orden. tack.)

Min son är 5 år.
Han gillar rosa.
Jag är hans mamma.
Jag älskar min son. Över allt annat.
Jag har många skyldigheter som mor men en av dem är definitivt INTE att avgöra vilken färg han ska gilla eller vilken färg han vill ha på sina kläder.

1 kommentar:

  1. En förälders skyldighet är att låta sitt barn vara det barn det är! De passar ju bra med hans gröna huppare! Tycker ljusblått sku skära sig.

    SvaraRadera