Powered By Blogger

6 juni 2011

life has a funny way..


Fy fabian jag har varit lat med bloggandet.
Skäms.
Orden och tankarna finns där hela tiden, som myror i skallen. Har bara inte orkat skriva.
Livet går dock vidare. På någåt sätt och vis, varje dag.
Händer en del i mitt liv och i mitt huvud.
Hänger inte alltid med. Ofta trött. Ofta arg. Ilska som jag håller inne. Not good.
Stora händelser och förändringar för fin-Sonen. Bra och mindre bra.
Nu just bättre.
Nya människor nära. Stor som liten.
Snabba ryck och vändningar.
Sommaren har kommit. Försöker njuta för det ska man. Väl?
Har dock svårt att njuta av svett, sol-illamående, sol-ont i ögonen, sol-migrän, brännande svedande myggbett, brända armar, för varmt för att jag måste skydda kroppen med kläder för att jag bränner mig vad jag än kletar på.
Njut nu sen av det.
Nåja, Sonen njuter!
SNART SOMMARLOV!

månadens
sjukdom: sömnbrist, lungtyfus, uppsvälldhet
dryck: cherry coke
känsla: närhet
bok: illusionen om gud
ångest: ?jobb?
flopp: att inte orka cykla till jobbet
irritationsmoment: partajande (hjärndöda) grannar
sötaste: Sonen och hans nya (flick)vän E
hat: hjärndöda människor
serie: ab fab






1 kommentar:

  1. Det är inte alltid man orkar skriva. Ibland är man helt enkelt inne i en period då man inte orkar knappa ner sina tankar, trots att de fortsättningsvis snurrar runt i skallen på en.
    Jag hänger inte heller alltid med, när det är mycket på gång. Har konstaterat att jag egentligen, innerst inne, inte tycker om förändringar, trots attde också kan vara till det bättre. Man blir så van vid sina inrutade mönster och rubbas de så får man nästan ångest.
    Jag känner precis likadant inför sommaren, man SKA njuta av den men kan man det? Tidigare var jag väldigt avigt inställd till sommaren just i år, jag som annars älskar sommar och sol, men när man drabbas av envis angina som inte vill ge med sig och nu sen till på köpet flunssa så är det lätt hänt att man tappar modet. Alla nadra går lättklädda och njuter av solen men jag som är sjuk kan inte... I hate!!!
    Ha det så bra i alla fall och önskar dig en fin sommar!

    SvaraRadera