Powered By Blogger

21 juni 2011

... you always take the weather with you

Dags att gnälla.
Lika bra att jag hållit mig ifrån bloggen för senaste veckan har varit PISSig och datorn skulle ha blitt gnällöverbelastad. Dessutom har jag lite lugnat ner mig angående livets senaste *när någon drar undan mattan*. Och det har varit en del sådant på sista tiden.
Så det får bli bara allmänt gnäll.
Världens allmänaste och mest bekväma grej att snacka om;

V Ä D R E T

Oj SUCK.
Det är väl knappast någon nyhet att folk gnäller om vädret.
Men heliga Birgitta, Tor, Oden och hela romarriket ATT folk bara orkar mala och gnälla om det.
Jag börjar fack-tiskt bli fem före innan jag får DårPippi.
"Å vad skönt när det är superhyperbastuHETT men det skulle ju få blåsa lite"
"Å vad skönt med lite vind men nu attan blåser det nog för mycket"
"Å det skulle kunna regna emellanåt"
"Å FAN att det ska regna"
"Å det skulle kunna vara +78 i skuggan på dagen och regna under natten" (ja DET skulle jag gilla. ååå vad jag älskar att baa steka mig i solen tills jag faller i koma. NOT)

Hey, wake up. Vi bor i Finland. Har det undgått hurudant klimat vi har?
Vill ni ha bastuhett 24/7 så flytta till jävla ekvatorn. Eller till en vändkrets. Jag vet inte om kräftans eller stenbockens är bättre. Bo ½ året på vardera.
Bye bye!
Råkar man gilla regn och mulet (som jag) så anses man vara släkt med Mörkrets Furste. Eller Hitler. Eller det är väl samma sak?

I do my crying in the rain




2 kommentarer:

  1. Folk är aldrig nöjda, vad för väder det än är! Så kommer det väl tyvärr alltid att vara...
    Regnväderskram till dig! :)

    SvaraRadera