Powered By Blogger

12 augusti 2012

sommaren är kort..

NEJ
jag klagar inte!
jag tycker det är skönt att det inte är så varmt längre.
jag kan ha jeans och långärmad utan att förvandlas till en svettpöl.
jag måste ju ändå ha långärmat under sommaren för annars bränner jag mig.
jag älskar att det är mörkt på natten. det SKA vara mörkt på natten för fan.
många klagar redan över att vinden börjar bli kall.
att solen inte gassar 24/7.
jag tycker det är skönt.
den svala vinden är skön.
MEN
nu börjar mina fingrar vara stela igen när jag vaknar på morgonen.
det är inte mysigt.
jag lyckas alltid under sommarmånaderna glömma att jag från augusti till maj går omkring med svullna, styva och ibland värkande fingrar och handleder. blä!
och när det blir riktigt kallt värker mitt titansmalben hela tiden. blä för det också.

men jag klagar inte.
jag gillar hösten.
jag gillar regn och hård vind.
det rensar och renar kropp och själ.
usch vad det där lät klyschigt.

snart börjar ungen i förskolan.
jag liksom kläckte ju honom typ i förrgår.
jag fyller 40 om mindre än 1½ år.
FÖRTTI.
det låter ju fan inte klokt.
äh, it's just a number.
jag hoppas att jag om 1½ år har samma människor i mitt liv som nu.
eller nåja, minus några och kanske plus någon.

det är lite tungt nu just men livet ler ändå i mjugg.
jag försöker le i mjugg åt livet. och åt mig själv.

let me be me and just be you when you are with me.
k?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar