Powered By Blogger

17 mars 2013

history of dream

Jag brukar inte fundera nämnvärt över mina drömmar.
(för att jag drömmer så mycket och alltid minns vad jag drömt. skulle bli tokig om jag började analysera mina drömmar)
Men nu måste jag skriva ner ens lite av min dröm.
Jag lyssnade på ett band.
Jag tror bandet hette History of Dream. Inte helt hundra,
det låter inte helt rätt men det är det enda jag minns.
Jag önskar jag kunde skriva musik för låten jag lyssnade på i drömmen
var banne mig bra.
Jag vet inte hur jag ska komma ihåg den för jag minns bara lite av texten. Lite mer av melodin.
Borde skriva ner texten och göra den till min egen.
Jag vet inte ens om jag kan sjunga melodin.

Smärtan finns kvar. Den försvinner bara inte.
Den enda som förstår mig är M.
Men jag har så svårt att prata med vänner.
Känner mig bara som en patetisk börda.
Jag vill inte förlora mig själv igen.
Jag VET att jag är en jävligt bra och cool typ.
Nu just är jag bara helt tom
för jag gav så mycket av mig själv till Dig.

Just därför är jag livrädd att jag inte har nåt kvar att ge åt någon annan.
Nånsin.
Inte för att jag ens vill göra det nu just.
Det är svårt att släppa taget
när jag vet att jag hade Dig.
Dig som jag alltid väntat på och sökt efter.
Som jag inte ens trodde existerade.
Men det gör Du.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar