Powered By Blogger

16 september 2013

sleeping satellite

Det är inte ofta man är trött för att man sovit för mycket.
Brukar bli så efter en våt kväll med M.
Nåväl, min onda rygg kommer att vara desto ondare efter dagens föreläsning.
Ska egentligen, samt till syvende och sist, bli rätt så skönt att komma igång med pluggandet.
Få annat att tänka och koncentrera sig på.
Kanske knutarna i hjärnan börjar lösas upp så småningom.
Eller iaf bli lösare.
Lättare att få upp.
För det är ju ändå bara jag själv som kan få mig att må bättre.
När allt kommer omkring.
Så klart det är lättare om man får umgås med människor man tycker om och bryr sig om.
Tack fan för att jag har ens några sådana Människor.

Känns inte SÅ angstigt att se Dig eller prata med Dig.
Rätt så bra, faktiskt.
Men jag antar att det inte krävs mycket för att jag ska ta tusen steg tillbaka.
Tyvärr.
Tyvärr är det så. Och kommer förmodligen att vara så ett bra tag framöver.
Hoppas dock inte för evigt.
(det kommer att vara så. jag vet det bara).
Vissa Människor vill man bara ha i sitt liv,
hur mycket de än sårat en.
Jag kan inte låta bli att förvånas över att jag trots allt tycker om Dig så in-i-helvete mycket.
Ibland är det så svårt att förstå hur hjärnan egentligen är funtad.
Både den egna men i synnerhet någon annans.

Fastän jag lovat mig själv att jag inte skall fundera på vad jag ska göra efter att slutfört studierna
så har jag på sista tiden gjort det ändå.
Det är snudd på panik jag får när jag tänker på det.
Det finns så otroligt mycket jag INTE vill göra sedan.
Men, jag ska försöka att inte tänka på det där.
För det är inte aktuellt ännu.
Eller sexuellt, som jag och Syster brukar säga. (ist för aktuellt alltså).
Jag klarar bara inte av att leva en dag i taget.
Jag lever i nuet, i gårdagen samt i morgondagen.
Så är min hjärna funtad, helt enkelt.

Jag samlar ju på citat.
Stötte nyligen på ett jag gillar;
"ett obehag lika starkt som den isande vinden från Novaja Zemlja."
Just så exakt känns det ibland.
Jävligt bra sagt.

en bild S skickade mig idag. fick mig att skratta. för det är ju jag, Clever Polly. och jag har flera stupid wolves i mitt liv. vargar jag älskar och bryr mig om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar