Powered By Blogger

2 januari 2014

Hold Din Keft och läs en bok

Jaa-a. Har förra året tydligen legat på latsidan gällande läsning.
Bara 37 böcker har jag plöjt igenom och där räknar jag med ganska många om-läsningar.
37 böcker kan låta mycket för någon, en fis i Sibirien för någon annan.
Började föra läsdagbok år 2009.
Skriver upp titeln (obviously), författaren (obviously) samt hur många lässidor boken har.

Statistiken hittills:
2009: 57
2010: 59
2011: 63
2012: 45
2013: 37

Vad fan har hänt?
Nåja, förra årets klena resultat har dock sina orsaker.
Ska lite blicka tillbaka på vad jag läst (förra året alltså)

Grebe/Träff fortsatte sin serie om Siri. Rätt bra.
Mia Ajvide imponerade med "Mannen som föll i glömska".
Keplers "Sandmannen" var hittills bästa i serien.
Nya bekantskaper var Lotte & Sören Hammer. Bra flyt, lysande dialoger samt passlig äckelhetsfaktor (dvs rätt hög=me like).
Mo Hayders "Ritual" är definitivt inget för känsliga.
Jussi Adler-Olsen gillar jag mer och mer.
Väntar på uppföljaren till Grebe/Leander Engströms "Dirigenten från Sankt Petersburg" Det här var min första stapplande steg in i politisk kriminallitteratur.
Trodde inte jag skulle gilla (eftersom jag är noll intresserad av politik), men läste i rasande fart igenom Thomas Bodstöms Rymmaren, Idealisten, Lobbyisten samt Populisten. Annars okej men aningen för mycket kärlekstjafs.
Henning Mankell imponerade INTE med "Handen". Jag är fortfarande förbannad för att han tog livet av Kurt Wallander så jädrans osmidigt som han gjorde.
Har haft långa perioder när jag helt enkelt inte orkat läsa något nytt och tytt mig till gamla godingar som Nessers Barbarotti samt Dahls opocop-grupp.



 I år ska jag definitivt läsa mer än 37 böcker.
Jag ska definitivt göra en hel del annat också (bl.a. fylla FÖRTTI, vilket ska bli jävligt coolt), men det tar jag senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar