Powered By Blogger

18 mars 2014

comfortably numb

Har SÅ många inlägg jag suttit och ruvat på.
Jag väntar dock med att kläcka. Behöver finslipas rejält inne i huvudet ännu.
Så det blir bara vanligt tjafs och spridda tankar denna gång.

Spenderade eftermiddagen med själavännen Y igår.
Det gjorde mig gott. Det gjorde OSS gott.
(hur har jag klarat mig utan Y innan jag träffade henne? hur?)
Det är bara det som är downside med att få skratta arslet av sig och slippa tänka på allt crap i några timmar och sen komma hem till ett tomt hem och vara ensam resten av dagen/kvällen/natten.
Det är DÅ som demonerna och monstren kommer krälandes fram och börjar hjärntvätta dig.
Det är DÅ man inser vilka kontraster ens liv består av.
Att ditt liv är en enda stor kontrast.
När ensamheten kväver och det enda man vill är att Du ska fråga hur jag mår och jag får verkligen lägga band på mig för att inte bara knacka på Din dörr och fråga om jag får sova bredvid Dig.
Bara sova.

Y och jag skrattade (bl.a) åt:
"Tala om att du är vegan/vegetarian och plötsligt är alla experter på näringslära."
För det är sant.
Likväl skulle man kunna säga:
"Berätta om dina grava sömnstörningar och plötsligt är alla experter på hur just DU ska göra för att slippa eländet." 
(för ty-värr är det så att människor som har 1 dålig natt/½år anser sig ha sömnproblem. okej, aningen överdrivet men ya get the point).
Jag går ju inte precis och kläcker ur mig "hmm, aha, alltså jag var också FET i många år så jag vet exakt hur du känner dig. men du, jag har hört att amfetamin ska vara jäävligt effektivt om man vill gå ner i vikt så du kan ju pröva det."
Det nästan allra lustigaste (men också nästan mest störande) är när folk och fä säger åt mig (när det vet att jag är barnfri några dagar) "amen se nu till att vila nu när du är ENSAM."
sidokommentar: jag vet att tex. mina Vänner bara menar väl när de säger det. jag menar absolut inte att Ni INTE får säga så åt mig. pusspuss.

Men det är ju inte precis så (nu kommer fak-ta) att jag kan välja vilka nätter jag sover hyfsat, vilka nätter jag sover uselt, vilka nätter jag sover ur-uselt eller vilka nätter jag inte sover alls.
Det funkar inte så.
Eller att jag lagrar o-sovd sömn för att sen ta igen det när jag har möjlighet till det.
Tro mig, de gånger jag skulle ha möjlighet att sova 48 timmar i ett kör så fanamma skulle jag göra det. Som tex. nu just i denna stund. Varför sitter jag här och skriver när jag skulle kunna sova hela dagen? Jaa-a sug på den.
Om det skulle funka så. Om det skulle vara möjligt.
Det funkar liksom inte så att när Sonen är borta i 3 dygn så RUSAR jag till sängen och bara trynar.
1. Det funkar inte. Jag kan_ändå_inte_sova. Det är liksom en _sjukdom_ som inte försvinner bara för att jag får "vara ifred".
2. Det finns på allvar de som tror att jag bara VILL sova när jag har egentid. Fel; jag vill också umgås med vänner, försöka leva ett "normalt_vuxet" liv. Varför skulle jag vilja sova bort min "fritid"??

En helt anna grej;
ibland bara måste man välja sida, så är det bara.
Fast man är vuxen
fast man ska kunna umgås hyfsat med olika människor.
Men ibland,
ibland
så måste man ta sig en rejäl funderare på vem man umgås med och vad man kläcker ur sig.
Och är det sanning det man kläcker ur sig?
Jag har bara ett ord;
L O J A L I T E T
Jag har insett att lojalitet kan vara ovärdeligt men det kan också vara värt lika mycket som en torkad ko-mocka.
(behöver jag påminna om att jag inte anser mig själv vara perfekt. nähä, men jag gjorde det iaf. justin case.)






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar