Powered By Blogger

8 juni 2013

getting things straight

Har varit lite skralt med skrivandet på sista tiden.
Fast knappast i min hjärna.

Men nu MÅSTE jag få skriva av mig.
Inte förklara
eller rättfärdiga mig själv.
Bara för att...
folk är så JÄDRANS IQ-befriade.

Alltså;
jag fick idag (än en gång) frågan
"är du lesbisk?"
Let's get things straight here
jag blir ingalunda sårad över att någon frågar om jag är det.
Det är egentligen det att på vilka grunder någon undrar det.
Denna gång blev jag "misstänkt" pga av en bild, eller egentligen bildtexten, jag har på FB.
På bilden finns jag och själavännen Y.
Inget med det. En fullt normal kompisbild. Två människor (av samma kön) som tycker om varann på samma bild. Inget hångel, ingen kram, ingen puss. Vi rör knappt i varann.
Bara för att jag har bildtexten
"love at first sight"
Suck och stön och mögliga bönor!
Hur jävla pucko får man bli!?!
Det här kom då från en männsika som jag INTE ENS KÄNNER.
Förra gången kom frågan ändå av en som jag känner.
Men ingen förklaring över varför hon undrade över om jag
"gillar tjejer". Varken före eller efter.
Stangley enough, är vi inte längre FB-vänner.
Det var jag som tog bort henne.

Alltså;

JAG
ÄR
INTE 
HOMOSEXUELL

Och om jag vore det;

SO
FUCKING
WHAT!?!

Det är är väl min jävla privata sak vad eller vem jag gillar och inte gillar.
Herregud.
Fast på ett sätt är det onekligen aningen kul att framstå som
Sexuellt Misstänkt.
Jag ler lite i mjugg.
Det är väl ett tecken på att jag syns och hörs (insert smiley).
Att folk (hur obetydliga de än är för mig) undrar över vad eller vem jag är.
Jaa-a, undra på ni bara.

And FYI;
jag ÄR inte 100% hetero.
Men jag är inte bi.
Eller gay.
Jag är...
JAG.
Jag älskar få men de som jag älskar jag av hela mitt trasiga & svarta hjärta.

So go ahead,
ask me.
Whatever you want.
But tell me WHY you want to know what you want to know.
And if you don't care about me,
DON'T SPEAK
at all.

Live and let... die?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar