Powered By Blogger

17 juni 2013

it's probably me

Har varit tvungen att hålla mig ifrån att skriva.
Why.
Eftersom jag, tydligen, på ett eller annt sätt får skit för mina tankar.
Egentligen ger jag blanka fanders i vad folk (och folk) tänker och tycker.
Jag planerar ju inte mord eller bankrån precis.
MEN, att jag får höra om hur människor som inte har träffat mig IRL,
människor som knappast kan säga att de ens känner mig
på öppna forum har åsikter om mig.
Ojar sig över min förmodade negativitet och mina förmodade tankar.
Ja för fan, så klart jag verkar negativ.
För att det är negativa tankar jag skriver om (för det mesta).
Och naturligtvis kan man ju då (om man inte är särskilt begåvad) dra slutsaten
att det är hela min Personlighet.

Hur smart är man om man tänker så?

Jag skriver inte för att jävlas.
Jag gör det för att
det. får. mig. att. må. bättre.
Jag behöver inte ventilera speciellt mycket för allt gott och positivt som finns i mitt liv.
För det finns ju även sådant.
Men eftersom jag varken vill eller kan få ur mig allt SKIT till mina få vänner
så måste jag väl för fan få göra det här.

Det finns garanterat de som på allvar tror att jag tex. inte skulle älska min Son
bara för att jag varje inte skriver inlägg om att jag gör det.
Det är så självklart för mig så det behöver jag knappast basunera ut.

Skulle jag må bra av att ha en
happy-happy-joy-hunky-dory-I love everybody & everything-blogg
så skulle jag ha det.
Jag nervärderar icke människor som skriver om mode, sitt lyckliga familjeliv, sina viktproblem, sina träningar etc etc.
Som fotar allt de gör i köket eller varje dag postar 30 exakt likadana bilder på sig själva.
Det börjar liksom vara aningen svårt att ens försöka låtsas att man inte NÄSTAN hatar NÄSTAN allt och alla.

Varför är det bara positiva människor som räknas?
Som anses vara bra?
Som har "rätt" att må skit (iband)?

Nu just;
hyfsat okej.
Faktiskt.
Fast jag självmant nu som då hoppar i allehanda ormgropar och kråknäst.
Bara man skulle få känslor och förstånd att synka någåtsånär så skulle
jag också funka bättre i möblerade rum.
Det tar den tid det tar.


Take the highs and feel the lows
Find the space between the rows
Pleasure for an empty soul

And I should feel better
Should be better made 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar