Powered By Blogger

4 juni 2014

my voice - my choice

Jahaja, det har visst varit val igen.
Vet ni vad?
Jag röstade INTE.
Ooops, tänker de flesta;
är du helt pantad i skallen eller?
BRYR du dig inte?
det är din skyldihet att rösta!

Nej, jag är inte pantad i skallen.
Nej, jag bryr mig, jag är bara inte intresserad.
Nej,  det är inte min skyldighet.

Jag är så in i norden trött på vissa (de flesta) människors attityd mot oss som väljer att inte rösta.
Jag låter inte bli att rösta pga lättja eller likgiltlighet (jag vet att många gör så).
Jag låter bli att rösta för att det är MIN ÅSIKT.
Det finns helt enkelt ingen jag vill rösta på.
Jag är inte insatt. Jag är inte intresserad.
Och det gör mig inte till en idiot.
Tvärtom, jag vet att jag är långt över medelsmart. Det gör även de jag bryr mig om.
Jag går inte omkring och säger högt

- Jahaja, du har inga böcker hemma. Ai du läser inte. Fan, är du dum i huvudet eller?
 Ah, du läser och din favoritförfattare är Camilla Läckberg? Okej, det säger rätt sså mycket om ditt IQ.
För vet ni vad? Med några få undantag så tycker jag man är dum i huvudet om man inte läser böcker.
Men gissa vad? Jag säger det inte högt eftersom det skulle vara extremt ohövligt och kränkande.

-Jahaja, du går omkring i dina piss-rosa crocs hela sommaren? Varför i helvete gör du det? När det finns converse eller andra coola sneakers. Att gå omkring i crocs är extremt fult och osmakligt och säger rätt mycket om din intelligens.
Säger jag så högt åt någon? Nej, jag gör ju inte det eftersom det skulle vara ohövligt och kränkande.

- Jahaja, du är fortfarande tillsammans/gift med partnern du i smyg föraktat de senaste 7 åren? Nämen, varför då? Är du dum i huvudet? Slösa bort ditt liv samt din menatala hälsa på att vara tillsammans med någon du inte älskat sen sabeltandtigerns år.
Det skulle vara extremt ohövligt och kränkande om jag sade så högt åt någon (tro mig, det finns såna jag på riktigt skulle kunna säga det här). Men jag gör ju inte det.

-Jahaja, du röstade på DEN människan? Varför? Är du helt dum i huvudet? Den där jävla kvinnohataren som bara är ute efter ett rejält tillskott i sin egen kassa!

Jag skulle gott och väl kunna sitta här resten av kvällen och ge exempel efter exempel.
Det, att DU säger åt MIG att jag är dum i huvudet, ignorant, lat, you name it för att jag inte röstar är extremt ohövligt och kränkande.
Sug nu på den en stund.

-Amen om du inte röstar så går din o-använda röst automatiskt till ett parti/individ som JAG inte godkänner.
Jasså du, I beg to differ men du har rätt att tycka så.
-Amen om du inte röstar så har du absolut ingen rätt att klaga på något överhuvudtaget!
Jasså du, here I really beg to differ. Men jag kan ju börja med att klaga på att du är trångsynt och ohövlig.
Dessutom, så existerar det ingen som skulle kunna göra mitt liv ett dugg bättre eller lättare bara för att de sitter i riksdagshuset eller i eu-parlamentet. Ät skit och dö säger jag bara.
Oj oj, jag skulle kunna gå an om just det där i all evighet.
Men det gör jag inte eftersom jag inte är ett dugg intresserad.
Det är helt okej att inte vara intresserad av politik.
Det är helt okej att inte läsa böcker.
Det är helt okej att gå omkring i fula crocs hela sommaren.
Det är helt okej att tänka och tycka som man gör och ingen, INGEN har någon som helst rätt att påstå att just din åsikt eller icke-åsikt är fel.

Sluta nu för fan att vara så jävla ohövliga och kränkande.
För nästa gång håller jag inte käft.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar