Powered By Blogger

19 maj 2013

cruel summer

Första gången på flera år som jag följt nada med i ESC-jippot.
Har bara inte orkar engagera mig (och jag vet nog varför).
Tack vare fb har jag dock förstått att det (som vanligt) inte gick så bra för Suomi.
Men helöööööu;
folk orkar gnälla (även jag) år efter år över att alla
Azercrobosniserbimacedonukrainryssar bara ger poäng till sina likasinnade.
Bli för fan inte sura då över att Sweden & Norway inte ger points åt Finland!!
För det är ju liksom samma sak då skandinaverna (+ Estonia) ger points till varandra.
Jävla dubbelmoralister.

Tredje dagen sol & värme och jag har redan fått nog.
Svett, klibb, skavsår (kvinnor vet vad jag menar), evig törst (=evigt toa-rännande),
brännskador (ingen skillnad fast jag smetar mig med solskydd modell nittitusen), huvudvärk,
ångest, blod svett & tårar.
Nåja, kanske inte det där sista. Men nästan.
Plus att man anses vara totally onormal om man inte spenderar hela sin vakna tid utomhus.
I solen naturligtvis.
Skulle ha god lust att leka eremit fram till halva augusti.

I övrigt så mår jag helt okej.
Något att se fram emot.
Annat att inte se fram emot.
Inser vem jag kan lita på.
Var inte beredd på att få en rostig morakniv i ryggen.
Men denna gång rör det inte mig i ryggen.
Rycker på axlarna sådär coolt nonchalant
och inser (VET) att jag faktiskt är en bättre människa.
Förutom mina medfödda nycker och speciella (inte alltid så söta) egenheter
så vet jag att jag är FAN helt okej som människa.
Det enda jag vill är att få slippa ALLT vad drama heter
och få leva ett lugnt liv.
Det är fan inte mycket begärt.
Det där lilla extra man ibland saknar fixar jag,
i sinom tid.
(det tycks vissa ha problem med)
Jag är INTE
Mies Jonka Ympäriltä Tuolit Viedään.
So don't even try.

Saknar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar