Powered By Blogger

5 september 2013

höst utan punkter & versaler

den där känslan att nu är hösten definitivt här
för jag får ha extratäcke på fötterna
och lägenheten är lite kylig på morgonen
och alla fysiska obehagligheter man alltid lyckas förtränga under sommaren kommer tillbaka
stela fingrar och handleder
jag har mått uselt hela veckan
lite den känslan igen att nu dör jag snart i någon fruktansvärd sjukdom
värk i armar, lår, nacke, axlar, huvud, ögon, mage
det kan vara vanlig förkylning på inkommande
men det känns inte så
jag tycks inte vara så arg längre
mest besviken och sorgsen
nu känns det igen att jag inte orkar eller vill ha kontakt med någon
bara skita i att svara och jag tänker definitivt inte självmant ta kontakt med någon
och jag skiter i att det är socialt oacceptabelt
för jag lyckas gång efter gång glömma att även jag bara är en människa
jag vet inte vad jag tror att jag är
men definitivt någon som inte har samma rättigheter
rätt till känslor
rätt att lyckas eller vara lycklig om än för korta stunder
för jag tänker ju ofta om människor jag läser om eller hör om att
ja sannerligen du har all rätt att vara lycklig och du förtjänar allt du det goda du åstadkommit
och varför ska det vara så himla svårt att tänka så om sig själv
hur sjutton vänder man på det där
jag bara undrar
det är inte det att jag känner mig värdelös
eller vill ta livet av mig (ingalunda)
om natten kryper ena katten tätt intill mig och börjar spinna
och jag tänker att så vill jag också göra
bara krypa in i en famn och börja spinna
och det finns ju bara en famn jag vill krypa in i
igår tänkte jag att det är snart ett år sedan vi träffades
och vi lärde känna varandra utan och innan på ett ögonblick
och livet fick en ny mening och det var inte färglöst
och jag hade aldrig aldrig kännt mig så glad
och alla bitar bara föll på plats
och nu är jag bara meningslös och färglös
en pöl med skitigt vatten
en urkramad stinkande gammal disktrasa
och allt är bara en ocean av glasskärvor
och det känns som att jag aldrig mer vill ha någon annan
för det vill jag inte
och det verkligen ett helvete att befinna sig i denna situation
destruktivt och fel
jag kommer inte framåt på det här viset
det är ju självklart
men jag har ingen aning om vad jag ska göra
och det kommer att bli en jävla höst
och en helvetes vinter
Punkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar