Powered By Blogger

5 november 2013

landslide

Arg
Trött
Ledsen
Uppgiven

Jag har äntligen kommit fram till vad som sist och slutligen orsakar mina magbesvär.
Det är inte oregelbundna mattider
inte usel livsstil
inte VAD jag äter.
(det är ingen skillnad vad jag äter. 97% av allt jag får i mig kommer ut fortare än någon hinna säga fiberhusk).
Det är STRESS.
Samt bristen på regelbundenhet.
Brist på rutiner.
Hur i helvete ska man kunna ha rutiner när man aldrig vet när det smäller nästa gång.
När man nästa gång blir nertryckt i gyttjan.

Folk undrar över hur jag har lyckats gå ner i vikt.
Speciellt mina släktingar tycks vara särskilt fascinerade.
Jag duger på ett helt annat sätt när jag har magrat avsevärt.
Hur sjukt är inte det?
"Nåmen, ska du nu int ställa dig på vågen så vi ser hur mycket du väger".
På riktigt, based on a true story.
Det är ser ni status att vara smal.
(inte för att jag är direkt SMAL, men avsevärt smalare än för 1½ år sedan).
Nej, jag ställde mig inte på vågen. Nån jävla gräns på förnedring, tack så mycket.
Visst, det är helt okej att ha blivit av med en hel del överflöds-fläsk.
Men jag kan tala om, att man mår inte särskilt bra när viktminskningen beror endast på att ens system varken klarar av att smälta föda eller hålla det inne.
Min kropp mår APA.
"I would not trust that fart" har varit mitt mantra ett bra tag.
Visst låter det kul? Lite mjugg-leenden fick jag till stånd, garanterat.
Jag skrattar inte ett jävla dugg.
Allt det här jävla SKITET beror endast och enbart pga stress.
Psykisk stress.
Som jag visserligen orsakar själv, till en viss del.
Men blir man kontinuerligt nertryckt psykiskt
så säger fysiken upp kontraktet, förr eller senare.
Jag är livrädd för att få magkatarr
(ett under att jag inte fått det)
eftersom jag har nära släktingar som haft det.
Ibland tror jag på riktigt att jag bara kommer att falla ihop en dag
och inte lyckas ta mig upp.
Antagligen går jag ständigt med någon sorts inflammation i kroppen eftersom jag
ALDRIG
mår bra fysiskt.
Jag börjar vara ett vandrande apotek.
Ibland känner jag mig onekligen som en levande död
(dock aningen sötare än zombiesarna i TWD).

Huvudvärk
Muskelvärk
Ögonvärk
MagONT
Spy eller skita?
Fryser
Sömnlös
Jag är så TRÖTT på att gå omkring med allt det där
JÄMT OCH STÄNDIGT.

- Why are you such a bitch?
- Because I know people.
  (An American Horror Story)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar