Powered By Blogger

19 november 2013

living a boy's adventure tale

"Inte sådan stress.
Annan stress.
Stress som kommer av att man förlorar saker
som är viktiga för ens självbild.
Att man blir bortvald i en realtion,
till exempel.
Att amn förlorar jobbet.
Att livet går åt helvete, helt enkelt.
Det handlar om kontrollförlust och kränkning."


Det här är tyvärr inte mina egna ord.
Men det kunde vara.
Jag är sjuk och trött på alla sätt och vis.
Jag trodde jag gjorde att bra val.
Ett val som skulle få mig att må bättre.
Så fel jag hade.
Jag börjar på allvar tro att det faktiskt är mig det är fel på.
Eftersom jag tillåter andra att utnyttja och manipulera mig.
I samma stund som jag finner krafter att gå vidare 
kommer det någon och suger musten ur mig.
Jag trodde på riktigt jag kunde lita på Dig.
Jag önskar fortfarande att jag har fel.


Jag är bara en jävla maskot.
En narr.
Ett föremål.
En engångstrasa.
En helvetes "favourite waste of time".
Nåt man bara skiter i fullständigt när man inte känner för mitt sällskap längre.

Jag valde fel.
Ändå ångrar jag ingenting.
Hur skulle jag kunna ångra en endaste sekund
av det bästa jag någonsin haft.

På något vis måste jag orka vidare.
Det behövs inga mirakel.
Bara något pyttelitet som får mig att vända på allt.
Någon som håller om mig och säger att allt ska bli bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar