Powered By Blogger

15 maj 2014

sunday morning

Känns det som. Faktikst.
Även om jag nu just i denna stund är så trött så jag knappt kan tänka.
Men ändå rastlös.
Det är omöjligt att sova, även om man är skittrött, om man är rastlös.
Ännu imorse hade jag allt jag skulle skriva om färdigt strukturerat i hjärnan.
Nu är allt som bortblåst.
Men jag skriver ändå. För att jag måste.

Efter det där modiga jag gjorde förra veckan...
Det känns SÅ mycket bättre.
Otroligt.
Jag fattar fortfarande inte att jag vågade släppa taget.
Om vadå?
Om någon som sist och slutligen inte brydde sig ett jävla piss.
Det tog över ETT_JÄVLA_ÅR att någotsånär komma på fötter.
Bara för att någon söndrade mitt hjärta.
Vände totalt upp-och-ner på hela min tillvaro.
Bokstavligen drog mattan under mig i ett enda jävligt kraftigt svep.
När jag minst anade och när jag faktiskt litade på att Han av alla människor kommer INTE att svika mig.
Så fel man kan ha.
Herregud.
Jag trodde, nej, jag var säker på att få lite respekt för vad jag gjorde. För det är jag banne mig värd.
Inte ens det. Inte ens en yttepytte gnutta respekt. Inte ens ett "Hur mår Du?"
Det säger rätt mycket om en männsika.
Ändå tycker jag fortfarande om Dig.
Och det skäms jag inte över.
(för att undvika missförstånd, massiva sådana, vill jag pointa att det inte handlar om fadern till mitt barn. om nu någon på riktigt trodde det.)

Och nu?
Tja..
Jag har fortfarande en hel del att tampas med.
Nästan för mycket.
Men allt det där _andra_ kommer att vara lättare nu när jag äntligen fått den värsta grejen ur världen.
Det kommer garanterat bakslag. Utan tvekan.
Men jag har tagit steget och jag VET att jag klarar det.
Och jag bara vet att det fortfarande finns de som vill dra ner mig i skiten.
Och hålla mig kvar där.
Ja ja, försök bara.
Jag säger bara Suck My Dick.

Och sen då?
Tja..
Jag säger bara en sak (nu kommer säkert någon att bli upprörd. ojojoj);
Eftersom jag är SingleWhiteFemale (with a child) så har jag kul med vem fan jag vill och hur jag vill.
(med kul menar jag knulla fast det hörde ni inte)
Punkt.
Även om jag at the end of the day FUCKtiskt mer än gärna skulle umgås med endast en Speciell Människa (som alltså existerar) så tänker jag fan inte sitta hemma och glo bara för att någon inte får tummen ur arslet.
Jag finns här
jag väntar
men inte för evigt.
Jag har för tusan suttit och glott tillräckligt länge.
För jag är as-cool, smart, snäll, kul, generös, inte ful och verkligen not a bad catch.


Sappy pathetic little me
That was the girl I used to be
You had me on my knees
I'd trade you places any day
I'd never thought you could be that way
But you looked like me on Sunday
You came in with the breeze
On Sunday Morning
You sure have changed since yesterday
Without any warning

I thought I knew you
I thought I knew you
I thought I knew you well... so well 
(No Doubt) 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar